20060818

Förnyad kompetens

Kompetens kan vara så mycket - i veckan har jag tackat av Mats som slutar efter 29 år (!) och går till ett nytt företag. Och när jag hör honom prata om sin nya arbetsplats, nya kolleger och nya utmaningar så blir jag glad! Sådant som vi kanske tog för givet och inte längre såg, det är sånt som behövs dit han kommer nu. Och hur kul är det att vara på en plats där ens kompetens tas för given?

Jag tror att vi alla behöver förnyelse och förändring. Det kanske inte alltid blir förbättring, men det är ändå bättre än stagnation. Varje förändring ger oss erfarenheter och i bästa fall insikt. Varje ny erfarenhet gör mig mer kompetent. Själv ser jag fram emot min nya tillvaro som egen företagare med allt större entusiasm.

En del av oss möblerar om när vi behöver förnyelse, andra säger upp sig, och därimellan finns en mängd olika varianter. Välj den som passar dig och din situation men se till att du förnyar dig :-)

Inga kommentarer: