20071129

Disney logistik

Förra veckan var jag på Disney World i Florida, USA, för att närvara på min vänninas bröllop - jo Musse och Mimmi var med, jag lovar! För dig som inte varit där kan jag berätta att det är stort, mycket stort. Disney World är inte en nöjespark men sju stycken, var och en större än hela Gamla Stan. Mellan parkerna är det grönområde och ett myller av hotell och resorter.

När varje park stänger för kvällen så avslutar man med ett jättelikt fyrverkeri och därefter ska samtliga besökare ut ur parken och in i skyttelbussar, antingen till sitt hotell eller till sin parkerade bil. Ojojoj tänkte jag, flera hundra (flera tusen?) människor, flera hundra hotell - nu blir det till att vänta. Men icke.
Med en otrolig effektivitet och guidad av ständigt leende, charmiga människor försvinner alla dessa människor in i bussar och iväg inom loppet av 20 minuter!

Om jorden någon gång ska evakueras, snabbt, så vill jag att Walt Disney corporation tar hand om logistiken!

Inga kommentarer: