20070321

Vad är det ni erbjuder?

Förra veckan var det leverantörsdagar på Frukostklubben. Flertalet företag i den svenska e-lärande branschen var där och presenterade sig. Idéen är att varje företag under förmiddagen får 3 min på sig - inte mer! Det räcker för att kunder ska kunna veta vilka företag som är intressanta för dem i den situation de befinner sig just nu. Så under eftermiddagen är det mer likt en traditionell mässa och jag vet precis vilka bås jag behöver besöka. Både för säljare och köpare skapar det en god överblick och mer konkreta möten. Idéen till upplägget har jag stulit från Milia, multimediamässan i Cannes för tio år sedan, och sedan infört hos Frukostklubben när jag var med och startade den... Steal with pride, heter det. Nu är jag själv leverantör och alltså inte medlem hos Frukostklubben som alltså är till enbart för köp-sidan.

MEN. Kära leverantörer... en del av er behöver bli bättre på att presentera er! De kunder jag har som var där på mässan, upplevde inte att det var tydligt... Vad är ert erbjudande? Säljer ni verktyg eller enbart konsulter? Skräddarsydda lektioner eller praktiska mallar för egen produktion? Eller allt för alla, som katolska kyrkan?

... å så upptäcker jag förstås att min egen hemsida kanske inte är så tydlig med vad Jag erbjuder mina kunder... det ska genast åtgärdas :)

Inga kommentarer: