20070504

Är det någon mer än jag som blir förbannad?

Såg en annons i gårdagens tidning som började så här:
Låt nästa utvecklingssamtal bli det bästa någonsin”

Och då tänker ni förhoppningsvis att det kanske handlar om en ny samtalsmetod, något HR-system, en chefsutbildning eller…

Men annonsen fortsatte så här:

”Gå in på www.[känt bilmärke].se/tjanstebil och läs våra argument. Sedan blir det roligare att prata tjänstebil vid nästa utvecklingssamtal... ”


Jamen, på allvar? År 2007 är det bilar det handlar om på ett utvecklingssamtal? Är det den utveckling du förväntar dig av din arbetsgivare? En ny bil? Eller blandar vi bara ihop utvecklingssamtal med lönesamtal? Får jag bara bättre lön/förmåner så måste jag ha utvecklats. Eller? Och företagets affärer och konkurrenskraft har utvecklats och blir bättre för att våra medarbetare får bättre bilar. År 2007, eller 1907?


Skärp oss! Bli förbannad om någon föreslår att det är din tjänstebil som ska diskuteras på ditt utvecklingssamtal!

(det utlovade inlägget om känslor på datorn... kommer nästa gång... men jag blev så upprörd så jag måste skriva det här först :) ... andra känslor helt enkelt)

Inga kommentarer: