20090629

Att mötas i nya rum

Jag har i några år spelat World of Warcraft. Under den tiden har jag tillhört samma guild (= ett gille, förening, grupp som spelar tillsammans för att klara svåra uppgifter i spelet). I helgen hade vi för första gången RL guildmeeting - Real Life... och jag hade bjudit hem dem hit!

Fredag anlände de första 20, lördag kväll var vi 35 personer som åt och drack och till sist även sov här. Madrasser på alla golvytor, i garderoben, i bastun, på verandan...
Flest kom från Danmark och Sverige men även Norge, Litauen och Finland fanns representerade. Engelsmännen lyckades inte få pass i tid (! mer om det någon annan gång). Åldersspann 15-60 år!

Jag har lärt och fått bekräftat så mycket i helgen att jag kommer att återkomma och skriva om det många gånger. Att våga är att vinna!

Inga kommentarer: