20070325

Är det värt 4000 kr ?

I veckan ska jag göra en övning med en skolklass - inte en målgrupp jag har jobbat med särskilt ofta. Det är inte ett uppdrag som jag får betalt för, pro bono som amerikanarna säger. Men det gäller min egen dotters klass. Hon går NvLÄ - naturvetenskaplig gymnasielinje med inriktning Ledarskap och Äventyr...

Jag tänkte genomföra en övning som illustrerar samarbete, förhandling och ledarskap, och för att spetsa till den så satsar jag mina egna pengar! Om ungdomarna jobbar tillsammans kan de snuva mig drygt 4000 kr (som går till klasskassan och resan till Slovenien nästa höst).

"Det kan bli dyrt!" sa kollegan när jag berättade. Men wow...när man ser vad ungdomarna kan åstadkomma med energi och engagemang - då är det värt varenda krona!

1 kommentar:

Pernille sa...

... 1.310 kronor fattigare. Ja det var värt det om de lyckas med sitt projekt. Det vet jag inte förrän om ett år.

Nä det var värt det ändå :)